Az eddigi tesztek alapján sportosabb a motor mint a specifikációk (Bandit alap)
alapján várnánk. Ez az átdolgozott befecskendezési térképnek és részben a futóműnek tulajdonítják. A teljesítménye számomra még mindig
kevés :-( én legalább 90-100 LE körül szeretném. A motor a kezdők számára is kezelhető, de a tapasztaltabbak is élvezni fogják.
Tettem fel 3 új képet.
Suzuki GSX650F
Rómában bemutatta a Suzuki a 2008-as újdonságait. Ott volt a sokak által
várt B-King, az új Hayabusa, valamint a GSX650F ami a GSX600F-750F vonalat váltja le.
Összeszedtem az elérhető információkat, lehet csemegézni!
A száraz adatok
Motor: 656ccm, négyütemű, négyhengeres, 16 szelepes, vízhűtéses
Furat x Löket: 65.5 x 48.7 mm
Kompresszió: 11.5:1
Üzemanyag rendszer: Benzin befecskendező
Kenés: Nedves karteles
Gyújtás: Digitális/Tranzisztoros
Váltómű: 6 sebességes
Szekunder hajtás: lánc
Teljes hossz: 2130 mm
Teljes szélesség: 760 mm
Teljes magasság: 1225 mm
Ülésmagasság: 770 mm
Hasmagasság: 130 mm
Keréktáv: 1470 mm
Száraz tömeg: 216 kg
Első felfüggesztés: Teleszkóp, előfeszítés állítható
Hátsó felfüggesztés: Link-type állítható előfeszítés és csillapítás
Első fék: Két tárcsa
Hátsó fék: Egy tárcsa
Első kerék: 120/70 ZR17
Hátsó kerék: 160/60ZR17
Üzemanyag tartály: 19 liter
Szín: Kék/Fehér, Fekete/Ezüst
Akkor lássuk részletesebben.
A motor
- Teljesen új fejlesztés, 656ccm, soros négyhengeses, hengerenként 4 szeleppel. Az új szelepekkel
növelték a légcsere hatásfokát.
- A dugattyúgyűrűk a Physical Vapor Deposition (PVD) nevű eljárással készültek, ezáltal simább
felületet értek el, növekedett az élettartam, csökkent a súrlódás és az olajfogyasztás.
- Az SCEM-el (Suzuki Composite Electrochemical Material) kezelt henger jobb hővezetést biztosít
kisebb hengerfal-dugattyú illesztés mellett.
- Egy 190 mm-es ventillátor felel a hűtésért. A hűtővíz keringetését egy csapágy mentes vízpumpa végzi.
- A kipufogó rendszer a katalizátorral és az oxigén szenzorral teljesíti az Euro3 környezetvédelmi
normákat.
- A befecskendező rendszer (Suzuki Dual Throttle Valve) 36mm torokátmérővel és fuvókánként 4 furattal
készül.
- A befecskendezésért egy 32 bites 256 kb-os motor vezérlő rendszer felel.
- A teljesítményt az alsó-középső tartományra hangolták.
Erőátvitel
- Marad a jól bevált 6 sebességes váltó és a lánchajtás.
- Hidraulikus lesz a kupplung!!! Elfelejthetjük a bowdent!
Váz, futómű
- Dupla acél bölcsőváz a kitűnő egyensúlyért, kezelhetőségért bla-bla.
- Az első villa 41 mm-es, csak az előfeszítés állítható.
- A hátsó villa előfeszítése és csillapítása is állítható.
- dölésszög (rake) 26° , utánfutás (trail) 108 mm
- Az első féktárcsa 310 mm-re növekedett, a hátsó maradt 240 mm.
- Elölre 4 dugattyús Tokico féknyereg kerül (eddig 2 dugattyús volt).
- Az első kerék maradt (120/70ZR17) a hátsó viszont 160/60ZR17 lesz.
- A gumi Bridgestone BT011 lesz.
- A kerekek aluminium öttvözetből készülnek.
Egyéb
- Nem lesz közép sztender.
- A kijelzőn lesz egy villanófény, ami a váltásra figyelmeztet.
- Lesz sebességi fokozat kijelző. Hasznos!
- Kijelzőn a sebesség és fordulatszám mellett a megtett és a hátralévő távolság,
üzemanyag szint és óra is lesz.